Regionalne uspješnice u programu: Otac, Tereza37, Pun mjesec, Oaza i Koncentriši se, baba
21. listopad
Po malo čemu dobrome pamtit ćemo ovu godinu na zalasku, ali kada je riječ o novim ostvarenjima unutar hrvatske i regionalne kinematografije, s ponosom izdvajamo sljedeće filmove koji se nalaze u programu 18. Zagreb Film Festivala. U Srbiji su to novi film jednog od najvažnijih suvremenih regionalnih autora, Srdana Golubovića, Otac s Goranom Bogdanom u glavnoj ulozi, te izrazito zanimljiv i po mnogočemu pionirski u pristupu, dugometražni prvijenac autora Ivana Ikića, Oaza. U Hrvatskoj je to apsolutni pobjednik Pule, Tereza37 scenaristice i glavne glumice Lane Barić u režiji Danila Šerbedžije, dok je u Bosni i Hercegovini to dugoočekivani novi film redatelja već legendarnih klasika Gori vatra i Kod amidže Idriza, Pjera Žalice – Koncentriši se, baba, kao i debitantski film Nermina Hamzagića, nominiran za nagradu Europske filmske akademije u kategoriji European Discovery 2020, Pun mjesec s Albanom Ukajem u glavnoj ulozi.
Glavni program ZFF-a od početka je posvećen debitantima, pa su tako u natjecateljskom programu i filmovi Oaza, dobitnik nagrade Europa Cinemas Label za najbolji europski film u sekciji Dani autora na venecijanskoj Mostri, i Pun mjesec, s osvojena dva priznanja na festivalu u Cottbusu (nagrada ekumenskog žirija i nagrada za najboljeg glumca – Alban Ukaj).
Otac, najnoviji film Srdana Golubovića, s kojim ćemo otvoriti ovogodišnji festival, a koji se prikazuje izvan konkurencije, u veljači je premijerno prikazan u programu Panorama Međunarodnog filmskog festivala u Berlinu, gdje je osvojio nagradu publike i nagradu ekumenskog žirija. Veliki uspjeh filma nastavljen je i ovog ljeta u Puli, gdje je osvojio nagradu publike, postavši prvi film u povijesti Pulskog filmskog festivala kojem je publika dala prosječnu ocjenu 5,00. U naslovnoj ulozi filma, koji kritika naziva „balkanskim Paris,Texasom“, impresivnu glumačku interpretaciju ostvario je Goran Bogdan, uvjerljivo utjelovivši očajnog oca koji od gubitnika s društvene margine postaje junakom našega doba.
Borba za nasljedstvo, kamen spoticanja svake balkanske obitelji koja imalo drži do sebe, u fokusu je nove crne komedije Pjera Žalice, Koncentriši se, baba, koju prikazujemo u programu Ponovno s nama. U filmu na scenu stupaju i podmetanja koja se pretvaraju u bespoštedni rat za obiteljsku kuću, zbog kojeg obitelj ne uspijeva razaznati stvarni ratni sukob pred kućnim pragom, a raspad jedne obitelji postaje tako metafora raspada jedne države. Sjajne glumačke uloge ovog svojevrsnog „kazališta u kući“ ostvarili su doajeni BiH glumišta Jasna Žalica i Emir Hadžihafizbegović zajedno s hrvatskim glumicama Almom Pricom i Jadrankom Đokić.
S filmom Tereza37 redatelja Danila Šerbedžije, koji prikazujemo u sklopu Posebnih projekcija, zatvaramo ovogodišnje festivalsko izdanje. Ova topla, humorna i na trenutke razorna generacijska drama priča je o ženi u kasnim tridesetima koja u raspadajućem ambijentu suvremenog Splita pokušava pronaći svoj komadić sreće. Počinje preispitivati svoj rutinirani brak što potakne niz događaja koji će joj promijeniti život.
U sklopu besplatnih online projekcija programa Festivali pod reflektorom, u kojem su programski selektori nekoliko europskih festivala odabrali filmove posebno za publiku Zagreb Film Festivala, očekuju nas brojni regionalni naslovi. Program je ove godine nastao u suradnji sa Sarajevo Film Festivalom, Sofia Film Festivalom, Venecijanskim filmskim festivalom – program Horizonti, Human Rights Film Festivalom, Festivalom mediteranskog filma Split te Filmskim festivalom Herceg Novi. Iz programa SFF-a izdvajamo omnibus SEE Factory/Sarajevo Mon Amour, koji je svjetsku premijeru imao u Cannesu u programu 15 dana autora, dok iz programa FF Herceg Novi izdvajamo dugometražne filmove Ajvar redateljice Ane Marije Rossi i Grudi redateljice Marije Perović te zapažen dugometražni prvijenac Ivana Salatića, Ti imaš noć.